Entrada destacada

El temps de les cireres

En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris vichyssoise. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris vichyssoise. Mostrar tots els missatges

dimarts, 11 d’octubre del 2011

Vichyssoise


Ingredients (4 persones)
  • 2 cebes mitjanes
  • 200 g de porros
  • 300 g de patates
  • 1 litre de brou
  • 250 g de crema de llet
  • 40 g de mantega
  • sal
  • 1 branca de julivert (optatiu)
Preparació

Posar una cassola al foc amb la mantega. Quan estigui desfeta posar-hi primer la ceba neta i tallada petita; als 2 o 3 minuts afegir els porros - només la part blanca-, tallats també menuts, i finalment la patata pelada i tallada a llesques fines. Coureuns 5 minuts remenant perquè no s'enganxi. Afegir-hi el brou, deixar que cogui mitja hora o quan la patata estigui tova. Treure del foc i deixar refredar una mica. Batre amb batedora elèctrica i passar pel colador xinès.
Afegir la crema de llet, rectificar de sal, remenar bé, posar-ho en un estri de vidre o porcellana i guardar-ho a la nevera ben tapat, perquè no agafi cap gust.
És millor fer-lo un dia abans de menjar.
Si és estiu, servir ben fred, en bols individuals, amb una mica de julivert per sobre. A mi personalment m'agrada més sense. També es pot servir calenta, sobretot a l'hivern. És igual de bona.