Entrada destacada

El temps de les cireres

En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris sopa. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris sopa. Mostrar tots els missatges

diumenge, 6 d’octubre del 2013

Sopa de poma amb farcit de poma, mel i mató

Buscant receptes de postres amb poma, ara que estan en la seva millor època i a Cistells al punt BIO en tenen de boníssimes, he trobat al "cuines" de TV3 aquesta, que hem preparat per avui diumenge. Aquest postre combina el mató tradicional amb fruits secs, embolcallat de làmines de poma fresca, i acabat amb una sopa de poma: fresc, suau i molt bo.
Ingredients:
  • 7 o 8 pomes;
  • romaní;
  • 200 g de mató;
  • 50 g de mel;
  • 0,5 l d'aigua;
  • 150 g de sucre;
  • una llimona;
  • fruits secs: avellanes i pinyons.
 
Preparar un almívar amb l'aigua i el sucre, posant-ho a bullir al foc. Mentrestant cou, pelar un parell de pomes i tallar-les en làmines molt fines, amb l'ajut d'una mandolina; posar-les en un bol amb aigua freda i afegir una branca de romaní i suc de llimona.
Quan l'almívar ja estigui fet, afegir-ne una part sobre les làmines de poma ( cal treure prèviament l'aigua), de manera que quedin cobertes, i deixar que es refredin. Quan sigui fred, treure el líquid, escórrer les làmines i reservar-les a la nevera.

Ara preparem la sopa de poma: tallem 5 o 6 pomes a quarts, traiem els cors i les passem per la liquadora, amb pell i tot. Recollim el suc i eliminem l'escuma que queda a sobre amb una pala; afegim suc de llimona per a que no ennegreixi, i el posem en un pot al foc, fins abans que arribi a bullir; anem traient l'escuma fins aconseguir que el líquid quedi net. Finalment el colem amb un colador de drap, afegim la resta de l'almívar i reservem a la nevera.


Treure les làmines de poma de la nevera i muntar-les a l'interior d'un motlle cilíndric metàl·lic o un de silicona, de manera que cobreixin els laterals del motlle; afegir al seu interior un parell o tres de cullerades de mató, al que prèviament s'ha afegit fruits secs tallats a trossets, una mica de mel, i tanquem amb una altra làmina de poma. Refredar a la nevera durant unes 5 o 6 hores.


Presentació:
Posem el farcit de poma i mató al centre d'un plat fondo i decorem amb pinyons i avellanes. Posem la sopa de poma en un gerro i ho portem a taula. Acabem el plat amb un raig de sopa de poma al voltant del postre.

dimarts, 11 d’octubre del 2011

Vichyssoise


Ingredients (4 persones)
  • 2 cebes mitjanes
  • 200 g de porros
  • 300 g de patates
  • 1 litre de brou
  • 250 g de crema de llet
  • 40 g de mantega
  • sal
  • 1 branca de julivert (optatiu)
Preparació

Posar una cassola al foc amb la mantega. Quan estigui desfeta posar-hi primer la ceba neta i tallada petita; als 2 o 3 minuts afegir els porros - només la part blanca-, tallats també menuts, i finalment la patata pelada i tallada a llesques fines. Coureuns 5 minuts remenant perquè no s'enganxi. Afegir-hi el brou, deixar que cogui mitja hora o quan la patata estigui tova. Treure del foc i deixar refredar una mica. Batre amb batedora elèctrica i passar pel colador xinès.
Afegir la crema de llet, rectificar de sal, remenar bé, posar-ho en un estri de vidre o porcellana i guardar-ho a la nevera ben tapat, perquè no agafi cap gust.
És millor fer-lo un dia abans de menjar.
Si és estiu, servir ben fred, en bols individuals, amb una mica de julivert per sobre. A mi personalment m'agrada més sense. També es pot servir calenta, sobretot a l'hivern. És igual de bona.