Entrada destacada

El temps de les cireres

En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris castanya. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris castanya. Mostrar tots els missatges

diumenge, 27 d’octubre del 2013

Cuina de tardor: xupitos de poma, moniato i castanyes

Avui he sortit pels bancals a veure la tardor...i tot just l'he trobada: fa tanta calor que la major parts dels arbres encara tenen les fulles verdes, però de mica en mica ja ocupen el terra els colors rojos, taronges i marrons...
Dia perfecte per a fer una visita al bancal del Nadal, per collir les poques pomes que encara queden als arbres, i preparar, juntament amb uns moniatos i unes castanyes, uns aperitius de tardor...


Hem preparat 3 vasets diferents, un de salat, amb paté i confitura de poma,  i dos de dolços, un amb moniato i l'altre amb mousse de castanyes.

Xupito de paté d'ànec amb confitura de poma:
  • brou de pollastre;
  • paté de foie gras;
  • mig porro;
  • oli d'oliva, 
  • pebre, sal ;
  • una culleradeta de conyac;
  • uns dauets de poma per decorar
Es potxa el porro tallat finament en l'oli, fins que quedi ros. A continuació, es posa en un vas de batedora, s'afegeix uns 80 g de paté, una mica del brou i el conyac, i salpimentem. Batem fins que quedi com una mousse i reservem a la nevera una estona.
Presentació del vaset: al fons s'hi posa la mousse de paté i completem amb confitura de poma i els dauets de poma en piràmide.

Xupito de castanyes:
  • 500 g de castanyes
  • 200 g de nata líquida;
  • sucre al gust, unes dues cullerades;
  • xocolata negra per desfer
  • vainilla
Pelar les castanyes i coure-les en aigua bullent  (també es poden coure al forn, en aquest cas amb pell) , fins que la pell es comenci a separar; treure-les i pelar-les completament. Continuar la cocció fins que siguin toves. Apartar i deixar refredar. Després, passar-les per un colador xinès per a obtenir una pasta fina. Reservem.
Desfem la xocolata posant-la al microones un moment; afegim un parell de cullerades de nata líquida i mesclem bé.
Per a presentar el vas, barregem la xocolata amb el puré de castanyes i la nata, fins a obtenir una crema, i omplim el vas. Deixem a la nevera fins el moment de servir.

Acabem amb unes virutes de xocolata.

Xupito de moniato:
  • un moniato;
  • 120 g de nata líquida;
  • 100 ml d'aigua;
  • 60 g de sucre;
  • canyella en pols;
  • xocolata negra per desfer.
  • una tasseta de llet
Coure al forn el moniato; pelar-lo i triturar-lo, i mesclar-lo amb la nata, el sucre, l'aigua i la canyella, amb l'ajut de la batedora. Parem quan la crema quedi fina i  esponjosa. Reservem.
Desfem la xocolata ( si hem preparat el xupito de castanyes ja en tindrem de dissolta), i hi afegim una mica de llet. Acabem de mesclar fins que tinguem una mousse de xocolata.
Presentació:
Posem al fons del vas una mica de mousse de xocolata, i completem amb la crema de moniato, mitjançant una màniga pastissera.