Entrada destacada

El temps de les cireres

En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris brossat. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris brossat. Mostrar tots els missatges

divendres, 14 de juny del 2013

Cóc de brossat

http://cuinaalfoc.blogspot.com
Aquí teniu la recepta del cóc del brossat, fet amb una base de cóc de iogurt i brossat -altrament dit mató- per damunt, típic de les terres de l'Ebre; el vaig trobar en una revista que parlava del Delta, i prové de la pastisseria Conesa.

Ingredients per a 4 persones:
  • 200 g de mató o brossat;
  • 300 g de sucre;
  • 350 g de farina;
  • 120 g de iogurt;
  • 3 ous;
  • 120 ml d'oli d'oliva;
  • ratlladura de llimona;
  • una cullerada de llevat en pols;
Escalfar el forn fins a 150º; mentre escalfa, separar els rovells de les clares, i barrejar els rovells amb 250 g de sucre, l'oli d'oliva, el iogurt, la ratlladura de llimona, la farina i el llevat. Es pot mesclar a mà o amb una batedora o robot de cuina.
Apart, batre les clares fins a punt de neu i afegir poc a poc a la mescla, fins que quedin ben incorporades. Normalment s'hi posa més mató del que vaig posar jo ( no en tenia molt).

 

Untar un motlle amb mantega, i posar-hi la massa; afegir per damunt el mató ben desfet, i coure al forn uns 40 minuts. En treure del forn, ensucrar amb sucre en pols, i deixar refredar.


De fet, és com un cóc ràpid amb mató..bon profit.