Entrada destacada

El temps de les cireres

En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris bescuit. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris bescuit. Mostrar tots els missatges

diumenge, 5 de juliol del 2015

Bescuit de xocolata amb gelat de cafè


Aquestes postres de diumenge, basades en el bescuit del web de Babette, un dels meus preferits, son per fer i menjar: amb aquesta calor, el gelat i la xocolata es desfan en un moment!: cal guardar-les en la nevera si no volem quedar-nos sense gelat....

Ingredients:
  • 150 g de xocolata al 80%;
  • 20 g de farina;
  • 10 g de cacau amarg;
  • 2 ous sencers i un rovell;
  • 90 g de sucre;
  • 7 g de llevat Royal o semblant;
  • 50 g de mantega;
  • un rajolí de conyac; 
  • gelat de cafè de Chelats Sarrate, els meus preferits. 
 
    Preparació:

    Barregem la farina, el llevat i el cacau amarg i ho tamissem. Reservem.
    Posem la xocolata en un bol i la posem al microones, a baixa intensitat durant un parell de minuts, per tal que es desfaci. Vigilar no es cremi. Apartem i deixem temperar uns minuts.
    Preescalfem el forn a 180º.
    Mentrestant, batem els ous i el sucre en un bol, fins que blanquegi la mescla. Tot seguit afegim la xocolata desfeta, poc a poc, i un rajolí de conyac o rom, barrejant amb una espàtula i amb cura que no baixi molt la mescla.
    A continuació hi tirem poc a poc la farina amb el llevat i el cacau, amb cura.

    Preparem una safata amb paper de forn; posem 5 anells de metall, sucats per dins amb mantega i espolvorejats amb cacau en pols.
    Posem la mescla dins els anells, només fins la meitat, ja que en coure puja bastant. Coem a 180º durant uns 15 minuts. Treure quan sigui cuit, i deixar refredar.
    Si es vol, preparem una decoració de xocolata, creuant línies de xocolata desfeta al microones, i posant-ho al congelador per a que agafi consitència. Es pot tallar en forma de cercle amb un anell de metall.

    Presentació:
    Cal fer-la un moment abans de servir. Tallem el bescuit en dos. Posem una mica de gelat de cafè a damunt del primer tall de bescuit, una mica desfet. cobrim amb la part superior del bescuit. Posem una quenelle o una bola de gelat de cafè a damunt, i acabem amb la decoració de xocolata.
    Menjar de seguida.

    diumenge, 22 de març del 2015

    Pastís de xocolata amarga i maduixes


    Aquest pastís o bescuit de xocolata amarga es una mica elaborat si el volem farcir, però es pot fer en dues etapes: el dia abans es pot preparar el bescuit, i el farcit i la cobertura es pot fer el dia en que ens el vulguem menjar.

    Ingredients:
    Pel bescuit de xocolata:
    • 150 g de xocolata al 70% de cacau;
    • 50 ml de llet;
    • 110 g de mantega;
    • 110 g de sucre;
    • 3 ous;
    • 100 g de farina;
    • 50 g de pistatxos;
    • un sobre de llevat;
    • rom.
     Pel farcit (mousse de maduixes):
    • 6 maduixes
    • pell de taronja
    • 50 g de nata
    • 1 fulla de gelatina
    • 1 vas d'aigua
    • 1 cullerada de sucre;
    • una cullerada de iogurt;
    • anís estrellat
    • mitja branca de canyella;
    • vinagre balsàmic;
    • rom.
     Per la cobertura i la decoració:
    • 70 g xocolata al 70% cacau;
    • 1 fulla gelatina;
    • 10 ml de nata;
    • ametlles cobertes de xocolata amarga;
    • 1 maduixa;
    • brots de menta.

    Preescalfar el forn a 160º C. Dissoldre al microones la xocolata amb la llet, vigilant que no es cremi, i mesclant fins que quedi homogeni. Mesclar el llevat amb la farina.
    Batre la mantega (que haurem deixat temperar prèviament) amb el sucre, fins que quedi esponjosa. Afegir poc a poc els ous, un a un, juntament amb una mica de farina, i remenar vigilant que no es talli la mescla. A continuació afegir la xocolata fosa (si s'ha refredat, tornar a escalfar per a que sigui líquida) i barrejar; acabem d'afegir la farina tamisada, un raig de rom i els pistatxos molts, més un parell de pistatxos a trossets, i homogeneïtzar amb cura.
    Untar uns motlles alts amb una mica de mantega i afegir pols de farina tamisada; omplir els motlles fins a 2/3, i coure al forn de 45 minuts a 1 hora. Comprovar la cocció punxant amb un ganivet; està cuit quan surt sec. Deixar refredar. Ha de quedar esponjós.


    Preparació de la mousse de maduixa:
    Posar la fulla de gelatina en aigua, per a que s'estovi.
    En un cassó posem mig vas d'aigua i el sucre, i ho fem bullir. Apartar i afegir l'anís estrellat, la canyella, pell de taronja i una mica de vinagre balsàmic; tallem les maduixes a quarts i les hi afegim. Deixem infusionar una estona, fins que refredi.

    Traiem les maduixes del xarop i les triturem bé; les passem pel colador xinès per eliminar les llavors.
    Mesclem la nata amb el sucre i la muntem. També podem comprar nata ja muntada i dolça.
    Posem una cullerada de iogurt en un cassó i escalfem una mica; afegim la fulla de gelatina, desfem be i apartem del foc. Afegim la polpa de les maduixes, un raig de rom i acabem de barrejar. Incorporem la nata i mesclem amb cura per homogeneïtzar. Deixem a la nevera una estona.
    Ara farcirem el pastís: cal fer un forat al centre, ajudant-nos d'una cullera, vigilant de no trencar el bescuït. Hi posem la mousse de maduixa i deixem a la nevera una estona, fins que espessi.

    Mentrestant prepararem la cobertura: 
    Posem la gelatina a estovar en aigua.
    Desfem la xocolata amb una mica de nata (o llet), a bany maria o al microones, amb molta cura. Quan sigui líquida l'apartem del foc i deixem refredar fins a 60º. En aquest punt afegim la gelatina ben escorreguda, i mesclem fins que es dissolgui. Deixem refredar una mica més, fins a uns 30º. Abans que solidifiqui posem la cobertura sobre el pastís, deixant que llisqui una mica pels costats. Ens podem ajudar d'un ganivet per allisar la superfície. Si la xocolata no està líquida no s'estendrà be. Deixem acabar de refredar. 
    Decorar amb les ametlles cobertes de xocolata amarga i una làmina de maduixa.

    Servir a temperatura ambient. Es pot acompanyar d'un coulis de maduixa.







    dijous, 5 de febrer del 2015

    Bescuit de taronja

     

    Aquest bescuit és tant senzill de fer com el típic cóc ràpid, però surt molt més gustós, amb l'aroma de la taronja. Perfecte per a un berenar acompanyat d'un bon llibre.

    Ingredients:
    • 3 taronges;
    • 3 ous;
    • 200 g de farina;
    • 290 g de sucre;
    • 60 ml d'oli d'oliva;
    • llevat en pols;
    • la pell d'una llima, per a la decoració.
    Preparació:
    Preescalfar el forn a 180ºC; En un recipient fondo o un bol, mesclar els ous, 200 g de sucre (la resta el reservem), el suc de dues taronges i l'oli d'oliva; quan sigui uniforme, afegim la farina i el llevat i continuem batent amb un robot o una batedora a baixa velocitat, fins a obtenir una mescla homogènia.
    Abocar la mescla en un motlle tipus "bundt". A continuació tallem l'altra taronja a talls petits i els afegim a la mescla, enfonsant-los lleugerament. Coure al forn a  180º fins que estigui cuit.

    Mentre cou el bescuit, tallem unes làmines fines de pell de taronja i llima ( o llimona, si no en teniu), i les caramel·litzemen un pot amb una mica d'aigua i la resta del sucre que ens quedava.

    Quan el bescuit sigui fred, decorem amb les pells caramel·litzades de la taronja i la llima, alternativament, i en servir, afegir una mica del caramel que ens ha quedat de coure les pells de la taronja.


    diumenge, 12 de gener del 2014

    Bescuit de cítrics

    Per a combatre el fred de l'hivern, no hi ha res millor que els cítrics, com les taronges i mandarines, que aporten vitamines i combaten els refredats. Com que a casa ens agraden molt, avui hem preparat un bescuit esponjós i aromàtic, inspirat en un que va preparar l'autora del bloc Bavette, i l'hem complementat amb mandarines i uns talls de maduixes, i una crema suau de mandarina. El resultat és un postre de festa, gens pesat, per alleugerir-nos dels excessos de les festes de Nadal...
    Ingredients:
    Per al bescuit:
    • 125 g de farina;
    • 100 g de sucre (si us agrada dolç afegiu-ne 25 g més);
    • 3 cullerades rades de llevat en pols, tipus Royal;
    • 2 ous;
    • 25 ml de llet ( una tasseta);
    • una tasseta d'oli d'oliva;
    • ratlladura de 3 mandarines, mitja taronja i mitja llima;
    • un raig de rom;
    • farina i mantega per a sucar el motlle.
    Per a la crema de cítrics:
    • el suc de 5 mandarines, una taronja i mitja llima (podem aprofitar les que utilitzem per a fer la ratlladura del bescuit);
    • 40 g de sucre morè;
    • una branca de canyella;
    • un trosset de branca de vainilla i anís estrellat;
    Per a la decoració:
    • 60 g de sucre morè, 
    • la pell d'una taronja i 2 mandarines,
    • un parell de maduixes o una altra fruita vermella. 
       
        Elaboració:

        En un bol posem els ous i el sucre, i batem una estona fins que el volum augmenti unes 3 vegades; a continuació afegim l'oli, la llet, la ratlladura de les 3 mandarines, la taronja i la mitja llima, i el rom, i barregem amb cura per tal que no disminueixi molt el volum.
        Afegim la farina i el llevat en pols, tamissats, i acabem de mesclar poc a poc fins que la barreja quedi homogènia.

        Suquem un motlle amb una mica de mantega i afegim farina en pols, per tal que no s'enganxi el bescuit. Aboquem la massa del pastis i ho coem al forn durant uns 20-25 minuts, a uns 160 ºC. El treiem quan sigui cuit i el deixem refredar. Quan sigui fred, el tallem amb un tallador rodó, i en fem cercles. En necessitem dos per persona. Reservem.

        Mentrestant, preparem la crema: traiem el suc de les mandarines, la taronja i la llima, i el posem a foc suau amb el sucre morè, la canyella, la vainilla i l'anís estrellat; el deixem reduir a la meitat, aproximadament, i el colem. Reservem.

        Per a la decoració, pelem la taronja i una mandarina amb un pelador de fruites, amb cura de no agafar la part blanca. Tallem la pell en juliana, i l'altra mandarina sencera, en rodanxes.
        Posem la pell i els talls de mandarina en dos cassos, i en cadascun d'ells afegim la meitat del sucre  i la meitat del suc de la taronja i la mandarina que ens queden després de treure'n la pell. Ho deixem confitar: els talls de mandarina no molta estona, per evitar que es trenquin, i la juliana una mica més. Ho reitrem i reixem refredar.

        Presentació:
        En un plat posem un tall de bescuit; damunt afegim una rodanxa de mandarina confitada i un altre tall de bescuit. Reguem lleugerament amb la crema de cítrics, que és líquida, i acabem amb una altra rodanxa de mandarina. Decorem amb una mica de la pell confitada i dos talls de maduixa fresca.
        També podem posar una mica de la canyella i l'anís estrellat en el plat. La vainilla la retirem.

        Si no agrada molt dolç, es pot disminuir la quantitat de sucre del bescuit.





        diumenge, 17 de novembre del 2013

        Bescuit de fruits secs

        En un dia plujós com avui, apeteix un esmorzar a base de suc de fruita i iogurt... I si l'acompanyem d'un bescuit, tipus plum-cake, l'esmorzar és complet.
        Hem preparat un bescuit de fruits secs, amb avellanes, nous i prunes seques. El resultat és semblant a un pa, molt tou i deliciós...

        Ingredients:
        • 50 g d'avellanes;
        • 50 g de nous;
        • 2 prunes seques; 
        • 3 ous;
        • 150 g de sucre;
        • 120 g de mantega tova;
        • 300 g de farina;
        • un raig de conyac i un altre de vi do Porto;
        • 2 culleradetes de llevat en pols ( Royal o semblant);
        • 1 culleradeta de bicarbonat;
        • 1 culleradeta de canyella en pols;
        • 1 pols de nou moscada i de gingebre;
        • i un pols de sal.
        Preparació:
        Preescalfar el forn a 180ºC. Picar finament les avellanes i les nous, i reservar.
        Batre els ous amb el sucre fins que blanquegi la crema (es pot fer amb la batedora i el capçal de batre). A continuació, afegir la mantega, els licors, la canyella, la nou moscada i el gingebre, i tornar a batre fins aconseguir una crema uniforme. Incorporar la farina, el bicarbonat i el llevat, i barrejar amb cura, amb una cullera gran o una espàtula, i tot seguit posem els fruits secs que havíem triturat, i acabem de mesclar suaument.
        Posar la mescla en un motlle de plum-cake, prèviament sucat amb mantega i enfarinat. També es pot posar un paper de forn.
        Abans d'enfornar, afegim les prunes seques tallades a trossets, deixant que s'enfonsin lleugerament en la massa.
        Coure al forn a 180º C durant uns 35 minuts, fins que estigui cuit ( es comprova punxant amb una forquilla: si no s'embruta, ja és cuit). En posar la massa, assegurar-se d'utilitzar un motlle prou gran, ja que el bescuit puja molt.
        Deixar refredar abans de menjar.



        Si es pren com a postre es pot acompanyar d'una mica de moscatell...