Entrada destacada

El temps de les cireres

En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris roses. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris roses. Mostrar tots els missatges

dimecres, 26 d’agost del 2015

Postre d'aniversari especial


El dilluns, la cuinera de casa feia anys...i ho vam voler celebrar en "petit comitè". I de postres li vaig preparar, no un pastís, sinó una de les seves postres més aconseguides, els tocinets, seguint la seva pròpia recepta. Però amb un toc una mica especial: unes flors i herbes aromàtiques fresques del jardí. I va quedar prou bonic.

Ingredients:
  • uns tocinets, fets segons la nostra recepta;
  • 400 g de raïm negre; 
  • 400 g de sucre;
  • flors de begònia comestibles;
  • pètals de rosa comestibles;
  • fulles de menta: un bon grapat;
  • fulles de sàlvia;
  • un ou;
  • moscatell, conyac, o un altre licor que us agradi;
  • aigua,
  • mitja llimona. 
  • una poma;
  • canyella.
Preparació:
    En primer lloc farem els tocinets. Jo els vaig fer en uns vasets ceràmics quadrats, i uns altres de circulars, però els podeu fer amb els motlles que tingueu, que resisteixen el vapor d'aigua.

    Una vegada cuits, els deixem refredar.

    Mentre refreden preparem les salses. jo en vaig fer tres de diferents:

    Salsa de raïm:
    Posem al foc suau 1/2 de vas d'aigua, i sucre per a fer un xarop. Mentre comença a escalfar,  tallem els raïms per la meitat, els xafem una mica en un morter i els incorporem al xarop. De tant en tant remenem, per tal que el raïm vagi deixant el seu suc i el xarop es vagi tornant de color del vi. Quan el xarop sigui una mica consistent, retirem del foc i colem, per eliminar les restes del raïm. Si el xarop resultant no és encara prou espès, el deixem una mica més a foc lent.

    Abans de retirar del foc, posem a l'interior uns daus de poma de petit tamany (1x1 centímetre), per a que agafin el color de la salsa. Retirem tot del foc, apartem els daus de poma i reservem els daus i la salsa per separat. Una vegada freda, la salsa no ha de quedar compacta, sinó una mica fluida.


    Salsa de menta:
    Posem moltes fulles de menta en el morter, les piquem, afegim unes gotes de llimona, i les posem en un altre pot amb xarop de sucre i aigua. Repetim el procés que hem fet amb la salsa de raïm. Si hi havia prou menta, el color serà tirant a verd, o una mica transparent amb to verdós. Reservem.

    Salsa d'ou:
    Barregem el rovell d'ou amb una cullerada de sucre i un rajolí de moscatell o de conyac. Remenem be, i posem durant un minut a bany maria, només per a que agafi una mica de consistència, vigilant que l'ou no cualli. Apartem i posem a la nevera.

    Presentació:

    Posem un tocinet al centre del plat, amb molta cura per a que no es trenqui. Posem les salses en biberons i decorem el plat amb gotetes de salsa, de manera que quedi tot ple de gotes de diferents colors.
    Afegim els daus de poma al plat, i les flors de begònia, que quedin decoratives. Acabem amb pètals de rosa, fulles de sàlvia i de menta repartides al voltant del plat, i alguna sobre el tocinet.


    I ja podeu servir-lo!










    També es pot posar en un plat fondo una base de la salsa de raïm, i afegir petits daus de tocinet i de poma, com si fos una sopa. En aquest cas acabem la sopa amb unes quantes fulles i flors.











    dijous, 17 de maig del 2012

    Roses ensucrades

     
    El resultat del procés d'ensucrat dels pètals de rosa que vam collir ahir: per acompanyar els postres dolços o els berenars...
    Ingredients:
    • Pètals de rosa;
    • 400 g de sucre;
    • clara d'ou;
    • un vas d'aigua
    Es prepara un almívar lleuger amb l'aigua i 200 g de sucre; es deixa refredar.
    Es barreja una mica la clara d'ou, sense que es torni blanca, i es posa en un plat; a continuació es banyen un a un els pètals en la clara, i a continuació es passen per l'almívar; es van deixant sobre un paper secant, per tal d'eliminar l'excés de líquid, i es deixen assecar una bona estona.
    Finalment s'arrebossen els pètals amb la resta del sucre, per donar-los una textura cruixent.



    Els rosers dels quals es cullen les flors no han d'haver estat tractats amb insecticides ni altres productes, evidentment..

    dimarts, 15 de maig del 2012

    Cuina de flors

    Els dies de primavera trobem pels bancals multitud de flors..i ja fa temps que sabem que moltes d'elles son comestibles. Volem recuperar els sabors d'algunes flors en els nostres plats, i per això vam decidir de començar pel més senzill i proper: les flors dels nostres rosers, que son comestibles i evidentment no tenen productes tòxics...
    Amb un parell de roses farem uns pètals cristal·litzats amb sucre, per a donar un toc de colors als postres primaverals.
    És preferible recollir les flors en un dia fresc, i processar-les el més aviat possible, perquè amb la calor es panseixen de seguida. De moment, aquí teniu els ingredients: de l'hort, a la cuina.


    Aquesta nit he provat de cristal.lizar-les amb un almívar, utilitzant una clara d'ou lleugerament trencada per fixar l'almívar als pètals. Demà en veureu el resultat...