Aquest últim cap de setmana he estat fent bodegons en clau baixa (colors apagats i fons foscos) amb els estris de cuina que he anat recollint en els últims anys, i m'ha sortit el que veieu a continuació...n'hi ha uns amb fruits secs i uns altres amb estris únicament..
El fons que he utilitzat per a les imatges és d'unes fustes velles de color fosc, i per a enfosquir la imatge he posat un tauler que tapa la llum lateralment, deixant només il.il·luminada part de la taula.
I a aquest altre bodegó li he volgut donar un aire de cuina marroquina, amb uns plats de tajine que vaig comprar en un mercadet i uns quants estris de complement..Més endavant ja en faré algun plat amb menjar..
Entrada destacada
El temps de les cireres
En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris fotografia. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris fotografia. Mostrar tots els missatges
dimarts, 16 de febrer del 2016
Fotografia: bodegons
divendres, 22 de juny del 2012
Fotografia de fruites, primer dia d'estiu
dilluns, 27 de juny del 2011
Sessió de fotos de melmelades
Avui he fet una sessió de fotos amb els pots de melmelada de cireres i albercocs que vaig fer fa uns dies, seguin la recepta del llibre "Mermeladas y confituras", de Enza Candela Bettelli, publicat per l'editorial Mondadori, i que es pot trobar baratíssim per internet.
La il·luminació és llum natural, procedent de les finestres de la galeria. Hi ha més imatges a l'apartat de fotografia d'aliments.
El llibre té moltes il·lustracions; el vaig comprar fa temps, i sempre l'he trobat molt bonic...
El llibre i algunes de les etiquetes que he fet pels pots de mermelada.
A més de receptes de melmelades hi ha altres capítols destinats a explicar la història, els tipus de melmelades i confitures i glacejats, els estris que s'utilitzen, i una petita antologia literària amb el perfum de la fruita. I tot en un petit llibre: aquí si que es pot dir " al pot petit hi ha la bona confitura".
Etiquetes de comentaris:
foto,
fotografia,
melmelada,
mermelada
dilluns, 20 de juny del 2011
Vaset de melmelada d'albercoc i cireres
Ahir vaig collir un munt de cireres i albercocs i avui m'he inventat aquest vaset per a aprofitar tanta fruita.
Ingredients per a 4 vasets:
En un caçó es posa el sucre amb una mica d'aigua, només per a que es dissolgui, i es posa al foc.
Presentació:
Ingredients per a 4 vasets:
- 4 albercocs madurs
- 14 o 15 cireres
- mitja llimona
- 5 cullerades petites de sucre
- nata, opcional
En un caçó es posa el sucre amb una mica d'aigua, només per a que es dissolgui, i es posa al foc.
Es pelen, es tallen per la meitat i es treuen els pinyols dels albercocs; s'afegeixen al pot , es barregen al el sucre, s'afegeix el suc de la llimona per a que no s'oxidi, i es deixen caramel·litzar una mica; de seguida s'afegeixen al pot 10 cireres tallades per la meitat i sense pinyol, i es continua coent a foc lent per tal que no es cremi;
Quan comenci a desfer-se l'albercoc, afegir les 4 cireres restants senceres, amb pinyol, i es deixen coure per a que agafin el punt de caramel però sense trencar-les, i a continuació es treuen i es reserven.
Es continua la cocció remenant de tant en tant per aconseguir una melmelada, i finalment es treu del foc. Es deixa refredar.
Presentació:
Etiquetes de comentaris:
fotografia,
melmelada,
vaset,
vasets
Subscriure's a:
Missatges (Atom)