Entrada destacada

El temps de les cireres

En els propers dies trobareu en aquest blog unes quantes receptes amb cireres: en tenim tantes que no sabem com menjar-les! L'estimaré s...

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris galetes. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris galetes. Mostrar tots els missatges

diumenge, 31 de maig del 2015

Crema de xocolata amb músic i gelats

  

Aquesta crema suau de xocolata que he trobat al web de Delicooks combina molt bé amb els gelats de cafè i mandarina que tenia guardats al congelador...He acabat les postres amb unes galetes de "músic" (d'avellana, ametlla, pistatxo, panses i aroma de moscatell), per a fer festa!

Ingredients:

Per a la crema:
  • 150 g de xocolata negra;
  • 120 g de nata muntada;
  • 120 ml de llet;
  • 2 rovells;
  • 50 g de sucre;
  • 1/2 full de gelatina hidratada;
  • vainilla i canyella.

Per les galetes de músic:
  • avellanes;
  • ametlles;
  • pistatxos;
  • panses;
  • 50 g de mantega;
  • 50 g de sucre;
  • 50 g de farina;
  • una mica de moscatell.
Gelats (un, o els dos):
  • Gelat de cafè;
  • Sorbet de mandarina;
     Preparació:

    Per a la crema de xocolata, barregem els rovells amb el sucre i els batem una mica; apart, escalfem la llet amb la nata, aromatitzant-es amb una branca de vainilla, i ho tirem sobre els rovells ensucrats. Posem en un cassó a bany maria, i ho coem uns minuts; quan sembla que comença a espessir, afegim la gelatina, prèviament hidratada en aigua tèbia, i mesclem bé. Finalment incorporem la xocolata ben trossejada i remenem fins que la crema sigui uniforme. Apartem del foc i deixem refredar uns moments. 
    Abans que comenci a quallar, repartim la crema al fons d'unes copes de gelat, i deixem a la nevera al menys una hora.

    Per a fer les galetes, triturem unes quantes avellanes, ametlles i pocs pistatxos (que siguin torrats) amb un morter, deixant que quedin alguns trossos més grans que altres. Tallem les panses a trossets fins i els afegim als fruits secs.
    Incorporem la mantega, mesclem, i a continuació la farina, repetint la mescla, i un rajolí de moscatell. Estenem la pasta obtinguda entre dos fulles d'anar al forn, i amb un corró l'estenem be en forma de làmina. A continuació, retallem les galetes amb un motlle, i les posem al forn, preescalfat a 160º, durant uns 15-20 minuts. Treiem del forn quan les galetes es vegin una mica torrades, i les deixem refredar.

    Presentació:

    En el moment de servir, treiem les copes de crema de xocolata de la nevera, i afegim una mica de galeta triturada, i a damunt hi posem una bola o canelle de gelat de cafè i una altra de sorbet de mandarina.
    Decorem amb una galeta de músic.



     

    divendres, 10 d’agost del 2012

    Pastes seques

     Pastes seques1.www.cuinaalfoc.blogspot.com

    Ingredients:
    • 4 rovells d'ou;
    • 100 g de sucre;
    • 125 g de farina;
    • 25 g de mantega tova.
    Preparació
    Posar en un bol els rovells d'ou, el sucre i la mantega. Es bat amb batedora elèctrica o amb una forquilla fins que el sucre quede ben incorporat i no es noti. Llavors s'hi incorpora la farina -passada per un colador- en forma de pluja. Es barreja bé; la pasta ja està preparada per utilitzar.
    Posar la pasta sobre un paper d'anar al forn untat de mantega, i posar a damunt un altre paper, humit amb aigua per la part que toca a la pasta. Tot seguit passar per sobre un corró de cuina fins que quedi una làmina uniforme de 1/2 cm. de gruix. Treure el paper de sobre, i a continuació passar la pasta a una safata d'anar al forn, sense treure el paper de sota.
    Tot seguit, tallar amb un motlle o got les pastes de la mida que és vulguin fer. A mi m'agraden petites però això es a gust del cuiner o cuinera.
    Escalfar el forn a temperatura alta, i al moment de coure posar-lo a temperatura mitjana. Posar la safata al forn i a mig coure tornar a remarcar les pastes i fer unes ratlles per sobre. Deixar coure fins que estiguin una mica daurades.
    Pastes seques 2.www.cuinaalfoc.blogspot.com

    Treure la llauna del forn i separar les pastes. Deixar refredar i guardar en una capsa hermètica.
    Si les voleu molt seques no hi poseu mantega.
    Pastes seques 3.www.cuinaalfoc.blogspot.com

    Xocolata desfeta amb pastes seques.www.cuinaalfoc.blogspot.com

    Pastes seques 4.www.cuinaalfoc.blogspot.comPastes seques 5.www.cuinaalfoc.blogspot.com
     Pastes seques 6.www.cuinaalfoc.blogspot.com